انواع پروتکل های موتور جستجو

گفتگو پیرامون مسایل مربوط به کامپیوتر

مديران انجمن: majid, modir, kianonline

انواع پروتکل های موتور جستجو

پستتوسط minajafari » سه شنبه مرداد ماه 22, 1398 9:49 pm

بیشتر کسانی در زمینه ی

عضويت  / ورود
فعالیت می کنند از ابزارهای زیادی استفاده می کنند.بعضی از این ابزارها که بسیار کاربردی هستند توسط موتورهای جستجو فراهم می شوند.تعدادی از مهمترین کاربردهای مفید توسط خود موتورهای جستجو ارائه شده است. موتورهای جستجوگر به وب مسترها نیاز دارند تا سایتها و محتوا را به روشهایی در دسترس هستند تهیه کنند ، تا بتوانند ابزارها ، تجزیه و تحلیلها و فرمانهای خود را گسترش دهند. در واقع موتورهای جستجو قصد دارند که وب مسترها از محتوایی مفید و با ارزش استفاده کنند به همین دلیل ابزارهایی طراحی شده است که در اختیار ما قرار داده اند و ما می توانیم از آن ها استفاده کنیم.

برای مشاهده تصاویر ابتدا باید عضو شوید
عضويت  / ورود
۱-ربات های متا:
در واقع متا تگ ها همان عبارت های متنی هستند که محتواهای صفحه را تعریف می کنند که این متا تگ ها در کدهای html و در قسمت head قرار می گیرد.
۲- تگ Rel=Nofollow
تگ های nofollow در حقیقت در سایت هایی که استفاده می شود به این منظور است که این لینک ها نباید در صفحه ی page rank رتبه ی آن صفحه محاسبه شود.
۳- تگ Rel=canonical
تگ های کنونیکال در حقیقت برای جستجوی مطالب بهتر در بین مطالب مشابه نیز کمک می کند.صفحه ایی که از این تگ استفاده شود به موتورهای جستجو می گوید که این صفحه از اهمییت بیشتری برخوردار است.و به ایندکس شدن این صفحه می پردازد.

برای مشاهده تصاویر ابتدا باید عضو شوید
عضويت  / ورود


۴- فایل robots.txt
این فایل در حقیقت یک فایل متنی است که با فرمت txt می باشد که وب مستران میتوانند به چگونه ایندکس شدن صفحاتشان توسط موتور جستجوگر مشخص کنند.این فایل ها به موتورهای جستجو میفهماند که استفاده از این ربات ها فقط در ایندکس شدن و خزیدن در صفحات مشخص می شوند.یکی از کاربردی ترین کارهای این فایل تعیین کردن مکان نقشه ی سایت نیز هستند.
۵- نقشه ی سایت:
نقشه ی سایت در واقع همان فایلهایی هستند که لیستی از آدرس محتوای مهم نیز هستند این فایل به نقشه ی سایت کمک می کند که مطالبی که ایندکس نشده است را پیدا و ایندکس کند.به همین دلیل سه نوع دسته بندی کلی این نقشه ها را مورد بررسی قرار ی دهیم:
۱-xml:
نقشه هایی با پسوند xml برای موتورهای جستجو طراحی شده اند و موتورهای جستجو را از آخرین بروزرسانی ها مطلع می کنند. در واقع از مزیت xml می توان گفت که یکی از کارآمدترین و معروفترین نوع نقشه ها نیز می باشد.این نقشه ها برای موتورهای جستجو قابل تشخیص هستند.
از عیب های xml می توان گفت که این نقشه ها به دلیل برچسب های باز و بسته از حجم زیادی برخوردار هستند.

برای مشاهده تصاویر ابتدا باید عضو شوید
عضويت  / ورود


۲-Rss:
برای نمایش دادن کامل صفحات وب استفاده می شود.این نوع نقشه ها کل محتوا را بدون طراحی و صفحه آرایی و برای خواندن محتوای صفحات جمع آوری می کنند.
مزیت Rss:طراحی و ساخت نقش و به راحتی میتوان از آن نگهداری کرد.
عیب Rss :در حقیقت نوع متفاوتی از Xml است و به دلیل به روز رسانی های زیاد مدیریتش سخت تر است.
۳- TX:
نوع دیگری از نقشه های سایت است که از این برای سایتهایی که آدرس صفحاتشان تغییر نمیکند مناسب است.
از مزیت های Tx می توان به ساده بودن این نقشه اشاره کرد.
از معایب این نقشه می توان گفت که امکان افزودن meta data در صفحات وجود ندارد.
طراحی سایت

عضويت  / ورود
با بیش از سالها تجربه در زمینه ی طراحی و

عضويت  / ورود
تواسته یکی از

عضويت  / ورود
را از آن خود کند.برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

minajafari
کاربر فعال
کاربر فعال
 
پست ها : 145
تاريخ عضويت: سه شنبه آذر ماه 21, 1396 10:11 pm
تشکر کرده: 0 دفعه
تشکر شده: 0 دفعه
امتياز: 0

بازگشت به عمومي كامپيوتر

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان

cron